رييس‌اداره بهداشت مواد غذايي وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي از مردم خواست براي نگهداري مواد غذايي داغ درظروف يك بار مصرف از ظروف با رنگ شيري و كدر داراي مجوز وزارت بهداشت استفاده كنند.


مهندس"سيد رضا غلامي " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد كه ظروف يك بار مصرف با رنگ شفاف ، روشن و شيشه‌اي رنگ بايد براي مواد غذايي سرد استفاده شوند و تحت هيچ شرايطي نبايد براي توزيع مواد غذايي داغ از آن‌ها استفاده كرد.

وي افزود : مواد غذايي داغ در ظروف يك بار مصرف با رنگ روشن و شيشه‌اي به علت ضعيف بودنشان موجب آزادشدن مونومرها(مواد شيميايي) مي‌شود و اين مونومرها چون شيميايي هستند سلامت انسان‌ها را به مخاطره مي‌اندازند و سزطان زا هستند.

اين مقام مسوول در وزارت بهداشت به افرادي كه قصد توزيع نذورات در ماه مبارك رمضان را دارند ، توصيه كرد از ظروف يك بارمصرف روشن، شفاف وشيشه‌اي رنگ فقط براي توزيع مايعات و موادغذايي خنك مثل شربت ، شيرسرد ، آب و سبزيجات استفاده كنند.

غلامي با اشاره به نذورات مردمي در شب‌هاي قدر خاطرنشان كرد: اگر قرار است غذاهاي طبخ شده پس از دو ساعت ماندگاري در اين ظروف مصرف شوند بايد غذا در شرايط مطلوب يعني زير دماي ‪ ۱۴‬درجه يا بالاي ‪ ۶۰‬درجه نگه‌داشته شود.

به گفته وي ، اين مواد غذايي را بايد روي شعله گاز آرام قرار داد تا از آلودگي ثانوي جلوگيري شود.

تهران، ايرنا. ‪۸۶/۰۷/۱4